Deze dingen wil je weten vóór het aanschaffen van deze 3 virale TikTok beauty producten
TikTok bewijst keer op keer hoe krachtig het platform kan zijn in het maken of kraken van beauty producten. Wij keken voorbij alle lovende reacties op drie virale TikTok beauty producten en bespreken een aantal punten die je wellicht in je achterhoofd wilt houden voordat je ze aanschaft.
TikTok trends
De populaire app TikTok staat bomvol beauty trends en video’s van beauty producten die uitgetest worden. Dit is natuurlijk fijn voor ons als gebruikers, omdat we op deze manier super makkelijk nieuwe hacks en producten kunnen ontdekken en meteen zien wat anderen hiervan vinden. Wanneer er zoveel positiefs wordt geplaatst over een bepaald beauty product dat het zelfs viraal gaat, gaan we er vaak meteen vanuit dat het product het waard is om te kopen. Toch zijn er soms bepaalde dingen die je liever had geweten voordat je dat ene virale beauty product zonder twijfel in je winkelmandje gooide.
1. Charlotte Tilbury’s beauty light wands
https://www.tiktok.com/@internetgirlf/video/6965220630463515910
Vogue plaatste een tijdje terug een video waarin Madison Beer haar make-up routine laat zien. In haar routine gebruikt zij onder andere de contourstick, de liquid blush en de liquid highlighter van Charlotte Tilbury. Deze make-up routine werd razend populair en al snel ontstond er op TikTok een virale trend waarin vrouwen Madison’s make-up look recreëren.
Fans waren voornamelijk mega enthousiast over de beauty wands van Charlotte Tilbury en in een mum van tijd waren deze producten op iedere site uitverkocht. Tot op de dag van vandaag is het nog lastig om een beauty wand in je bezit te krijgen. Maar hoe terecht is de hype rondom deze beauty wands? Steeds meer gebruikers van de producten laten namelijk weten teleurgesteld te zijn door de magere hoeveelheid product die een beauty wand bevat. Een vrouw schrijft in haar recensie op de officiële Charlotte Tilbury site:
“I would expect a full product because I’m not paying for air! Literally squeeze the tube for some brilliant product and what whooshes out??? Yes air. Such a disappointment and a joke.”
Voor de prijs van 35 euro per beauty wand mag er natuurlijk wel verwacht worden dat je een verpakking krijgt die vol zit met het product. Daarom snappen wij al deze kritiek in zowel TikTok-videos als op de officiële Charlotte Tilbury site over de hoeveelheid product maar al te goed.
2. NARS Orgasm liquid blush
@sarahpalmyra I think this is the next viral blush #madisonbeer #celebritymakeup #narsblush #charlottetilbury #viralmakeup #makeupdupes
Nóg een blush die mede dankzij Madison Beer viraal is gegaan op TikTok. Een tijdje terug liet zij in een Instagram-Live weten dat ze fan is van de NARS Orgasm liquid blush. Opnieuw ontplofte TikTok en was de blush razendsnel uitverkocht.
Naast alle positieve geluiden over de blush op TikTok, is er ook best wel wat kritiek op het populaire beauty product. Veel TikTok-gebruikers bekritiseren de blush op het feit dat NARS nog steeds werkt met proefdieren, ook al doet het bedrijf het lijken alsof dit niet zo is. Een comment hierover onder een video van TikTokker @musthavesxt waarin de blush wordt getoond kreeg meer dan 1400 likes.
Daarnaast laten meerdere gebruikers van de blush op TikTok weten dat ze de substantie veel te waterig vinden. Ook een Reddit-gebruiker is het hiermee eens en schrijft:
“I have dry skin and am personally not a huge fan of the NARs liquid blushes. They are very watery and can get really messy and then they dry down and don’t leave the dewy finish that I desire.”
3. Olaplex No. 3 Hair Perfector
De innovatieve producten van Olaplex zijn geliefd bij vele vrouwen. Op TikTok is met name Olaplex no. 3 populair. De meeste reacties onder de video’s van vrouwen met jaloersmakend haar zijn lovend, maar er zijn ook vrouwen die laten weten dat het product weinig tot niets doet voor hun haar. Hoe is dit mogelijk?
Wat veel vrouwen niet weten is dat Olaplex nummer 3 oorspronkelijk gecreëerd is als een aanvullende thuisbehandeling op Olaplex nummer 1 en 2. Deze eerste twee stappen moeten worden uitgevoerd door een professional in een salon. Ondanks dat nummer 3 in principe ook zonder de salonbehandeling kan worden gebruikt, zal het gebruiken van nummer 3 op onbehandeld haar voor sommige vrouwen de reden zijn dat het product hen niet de verwachte resultaten geeft.
https://www.tiktok.com/@itsnisrin/video/7069828183863856389
Daarnaast verschenen er de laatste dagen plots veel berichten die ophef veroorzaakten rondom Olaplex. De producten zouden namelijk een ingrediënt genaamd ‘butylphenyl methylpropional’ – beter beken als lilial- bevatten dat mogelijk onvruchtbaarheid veroorzaakt. Deze berichten kwamen als een schok, aangezien de Olaplex-lijn voor vele vrouwen onmisbaar is in hun badkamer. Onder een TikTok-video verklaart Olaplex zelf:
“1/1 Lilial was previously used as a fragrance in No. 3 Hair Perfector. It is not an active or functional ingredient.”
Olaplex zou sinds het begin van dit jaar geen producten meer hebben verkocht die lilial bevatten. Daarnaast mogen er in Europa vanaf 1 maart 2022 ook officieel geen beauty producten met de stof meer worden verkocht. Toch zijn veel vrouwen na de berichten wat skeptischer tegenover de Olaplex producten, wat wij kunnen begrijpen.
Ondanks het feit dat beauty producten op TikTok niet zonder reden viraal zullen gaan, kan het nooit kwaad om even wat research te doen naar de producten voor je halsoverkop een aankoop doet.