Deze door AI ontwikkelde smaak van Coca-Cola wil je proeven
Hoe smaakt een ijskoude Coca-Cola in het jaar 3000? Die vraag stelde het frisdrankmerk aan AI. Het resultaat is de limited edition Coca-Cola 3000 Zero Sugar en die wil je proeven.
Een voorproefje op de toekomst willen we allemaal wel. Wat dragen we, wie volgen we, waar luisteren we naar en wat eten we? Voorheen konden we alleen terugkijken, maar dankzij kunstmatige intelligentie kunnen we de toekomst nu ook echt proeven.
Next gen smaakpapillen
Coca-Cola 3000 Zero Sugar is de eerste futuristische smaak die is ontwikkeld met behulp van AI. De smaak is geïnspireerd op de visie van mensen op het jaar 3000. Die visie is vertaald naar een smaakervaring ‘die perfect past bij de smaakpapillen van toekomstige generaties’. Het is de tweede keer dat in Nederland een speciale variant binnen het Creations-assortiment is geïntroduceerd.
Zet het 3000-blikje aan je lippen en oordeel zelf. Als je benieuwd bent of de smaak echt bij het jaar 3000 past, kun je het blikje scannen en jezelf laten vervoeren naar de Creations Hub. Oké, echt tijdreizen is natuurlijk niet mogelijk. Wel kun je dankzij de speciale 3000 AI-lens een glimp van de toekomst opvangen.
Echte eyecatcher
Coca-Cola heeft AI overigens niet alleen ingezet om mee te denken over de smaak; via kunstmatige intelligentie is ook het ontwerp gecreëerd. Het futuristische design, met transformerende kleuren en vormen, is daardoor een echte eyecatcher.
De exclusieve editie Coca-Cola 3000 Zero Sugar (250ml blik) is nu een gelimiteerde periode te koop in de supermarkt.