Audio Obscura x Peggy Gou: het kolossale G-Star RAW kantoor vormt een legendarisch decor tijdens ADE
Amsterdam Dance Event het moment voor eventorganisaties om alles uit de kast te halen. Wat mij opviel deze week is dat iedereen er nog een schepje bovenop deed: met de installaties, met de line-up, met de lichtshow én met de kaartverkoop. Een feest dat bekend staat om hun unieke aanpak is Audio Obscura, die afgelopen week het G-Star RAW kantoor omtoverden tot rave met niemand minder dan Peggy Gou behind the decks.
Ik neem je mee in de avond.
Audio Obscura x Peggy Gou: het kolossale G-Star RAW kantoor vormt een legendarisch decor tijdens ADE
00:00 | Bij aankomst maakt het glazen pand al indruk
Het is iets over 12 als ik de Joan Muyskenweg opfiets, achter hordes andere enthousiaste feestgangers aan. Eenmaal onder het viaduct door valt het G-Star pand aan de rechterzijde meteen op. Het is zo nog groter en imposanter dan ik had verwacht. We parkeren snel de fiets en klimmen de betonnen helling op, waar bezoeker normaal met hun auto naar boven rijden. Met de dreunende muziek op de achtergrond zorgt dit ervoor dat iedereen in de rij, zo’n 100 man, niet kan wachter om naar binnen te gaan.
00:20 | Sally C brengt de sfeer er lekker in
Zodra we eenmaal onze spullen gedropt hebben in een kluis, bewegen we ons naar de bar om het eerste drankje te halen. Het valt me op dat het druk is op de dansvloer, maar omdat de venue hoog is en de sfeer er goed inzit, is dat niet storend. Op dat moment draait Sally C in de Hangar, dus we besluiten ons door de menigte te bewegen en te dansen op haar uplifting en energieke beats.
02:00 | Deniro zorgt voor een broeierige parkeergarage
Na een tijdje neemt de nieuwsgierigheid het over en nemen we een kijkje in de parkeergarage, waar het er een steviger aan toegaat. Deniro draait, een dj van eigenbodem. Reynier Hooft van Huijsduijnen (zoals de dj heet) komt uit Den Haag – en ik ken hem uit het leger van Nina Kraviz’ label трип. Het tempo van zijn set ligt hoog, maar dat zorgt ervoor dat er flink gedanst wordt in de broeierige garage.
03:00 | Terug naar boven, waar Ryan Elliot draait
Iets na drie uur begeven we ons weer naar boven. Ryan Elliot draait en we genieten van de installaties die bovenin de glazen zaal hangen. Er worden kunstwerken geprojecteerd op schermen, op een manier die ik nog nooit eerder heb gezien. Naarmate het later wordt, begint de drukte een dingetje te worden. Peggy Gou start om vier uur en dat is te merken aan het aantal mensen in de zaal.
04:00 | Iedereen verzamelt zich voor Peggy Gou
De Koreaanse dj (die vooral bekend werd door het nummer Starry Night) trekt volle zalen – té volle zalen. Zelfs met Eris Drew en Octo Octa in de andere zaal. De organisatie besluit voor de veiligheid te kiezen en de toegang tot de Hangar te blokkeren. Wij waren als één van de laatsten binnen, waardoor er achter ons nog ruimte was om te dansen. En dat was nodig, want Peggy draaide vanaf minuut één het dak eraf.
Toen ik de vocals van Murder On The Dancefloor in hoorde komen, kon ik mijn geluk niet op. Mind you, dit is mijn favoriete nummer aller tijden, dus als Peggy Gou die remixt in haar set, is mijn avond compleet.
@karlijnvanspanker Not the best cameraman, but a great partydancer ✌🏼🕺🏻 #amsterdam #peggygou #amsterdamdanceevent #ade #audioobscura #goutalk
Aan het einde van de avond zit ik met een voldaan gevoel op de fiets en geniet ik na van Peggy’s set. Audio Obscura-founders Jeroen Fontein en Naut Donders gaven bij 3voor12 al aan dat de grote opkomst voor Peggy’s set inderdaad een probleem was. Volgend jaar ben ik gewoon weer bij Audio Obscura, als het aan mij ligt.