Beauty zonder afval: deze mooie beautymerken werken met een recycleprogramma
Het is beautymaand en dat betekent dat we onze favoriete beautymerken uitlichten. En dit keer gaat het niet alleen om de producten zelf, maar ook om de missie van het merk. Vandaag lichten we de merken uit die jou én de wereld een stukje mooier maken, door middel van een recycleprogramma.
Als je dan toch kiest voor een beautymerk, dan zijn dit de meest milieuvriendelijke opties.
Deze mooie beautymerken werken met een recycleprogramma
Zo vinden alle lege flesjes, containers en tubes weer een nieuw leven – of zorg jij ervoor dat je nooit meer een nieuw flacon hoeft te kopen? Deze merken helpen je bij het verduurzamen van je beautyroutine.
Lush
Plastic is flexibel, makkelijk schoon te maken, licht, goedkoop en het gaat lang mee: een goed verpakkingsmateriaal, mits het op een verantwoorde manier wordt (her)gebruikt. Daarom stimuleert Lush haar klanten om lege verpakkingen naar de winkel te brengen, zodat deze een nieuw leven krijgen.
Met de Bring It Back-regeling kun je lege Lush-verpakkingen inleveren in ruil voor korting. Voor elk geschikt item ontvang je namelijk 50 cent korting op je aankopen. Voor elk testerpotje geldt een korting van 5 cent per potje.
La Bouche Rouge
Als je het zonde vindt om al je plastic make-upverpakkingen weg te gooien, dan biedt La Bouche Rouge de oplossing. Zij verkopen prachtige lederen cases voor verschillende make-upproducten. De inhoud koop je los. zo hoef je niet steeds een geheel nieuwe verpakking te kopen. Daarnaast zijn zij het eerste merk dat mascara in een glazen verpakking verkoopt. Vinden we fijn.
Niet alleen voor make-up, maar ook voor parfum kan je bij La Bouche Rouge terecht. De geur ‘Nude’ is onze favoriete clean scent.
Kiehl’s
Kiehl’s kennen we allemaal en wij zijn al jaren fan van de iconische Ultra Facial Cream. En niet alleen van de creme zijn we fan, maar ook van de manier waarop Kiehl’s zich inzet om min mogelijk schade aan de planeet te richten. Het Recycle & Be Rewarded systeem maakt deel uit van Kiehl’s Family Rewards loyaliteitsprogramma. Elke keer dat je een product van Kiehl’s recyclet, spaar je stempels die je kunt gebruiken bij het kopen van nieuwe Kiehl’s producten.
Marie-Stella-Maris
Marie-Stella-Maris is een merk met een missie. Naast dat ze zich inzetten voor wereldwijde toegang tot schoon drinkwater, zijn ze ook bezig met het verduurzamen van hun collectie. Dat resulteert in prachtige, glazen verpakkingen die je in de winkel kan laten bijvullen.
Kilian
Een mooie parfumflacon weggooien is hartstikke zonde – zo denken ze er bij Kilian Paris ook over. Daarom verkoopt het merk parfum refills, waar je gemakkelijk je oude flacon opnieuw mee vult. Zo kan je jaren achter elkaar dezelfde geur dragen, zonder steeds een nieuw flesje aan te schaffen.
https://www.instagram.com/p/CpNyDpAJf-1/
Susanne Kaufmann
Susanne Kaufmann groeide op in de Oostenrijkse Alpen en leerde daar de kracht van natuurlijke ingrediënten kennen. In haar high end skincarelijn verwerkt ze daarom ook de fijnste ingrediënten uit de bergen. Maar iemand die het beste uit de natuur haalt, wil ook het beste vóór de natuur.
Daarom werkt Susanne Kaufmann met een refillable systeem. De eerste verpakking koop je los en die kan je eindeloos blijven vullen met de producten die in zakken komen.
Weleda
Weleda heeft geen hervul – of terugbrengsysteem, maar is wel een van de weinige merken die klimaatneutraal zijn. Ze dragen daarom ook al jaren trots de titel ‘Industry Leader’ binnen de categorie beauty. Duurzaamheid zit in het DNA van Weleda en daarom kan je met een gerust hart nog een tube Skin Food halen.