Bottega Veneta opent een eigen school en je kunt je nu inschrijven
Wil jij een carrière in de modeindustrie, vind je het tijd voor meer verdieping of heb je zin in een carrière-switch? Dan hebben we leuk nieuws voor je: hét modemerk van het moment, Bottega Veneta, gaat een school openen.
Een droom voor elke modeliefhebber.
Bottega Veneta is hét modemerk van het moment
Bottega Veneta staat niet zomaar bekend als het meest iconische modehuis van het moment. Creative director Matthieu Blazy werd na de SS24 show opnieuw geprezen voor zijn ontwerpen als een antwoord op al het “saais” en “banaals” dat de afgelopen seizoenen – volgens modecritici – werd gepresenteerd door andere merken. Hij creëert effortless stukken in de meest prachtige vormen, van de beste materialen en van hoogwaardige kwaliteit, op een spannende, speelse manier en tóch commerciële manier. Ook toont hij keer op keer de rijke geschiedenis van Bottega Veneta als leermerk.
In de schoolbanken bij de meesters van Bottega Veneta
Niet zomaar het eerste beste merk, dus. Extra bijzonder daarom ook, dat Bottega Veneta haar deuren vanaf begin januari gaat openen om 50 studenten per jaar op te leiden om de masterpieces van het merk te maken.
De naam van de school is Academie Labor Et Ingenium en staat voor de kernwaarden van het merk: ambacht en creativiteit. Deze waarden zijn zelfs verweven in de naam Bottega. Dit betekent namelijk een kleine winkel met een ambachtelijke werkplaats. De cirkel wordt hiermee dus rondgemaakt. En het allerleukste? Na het afronden van de studie wordt een baan bij het modehuis gegarandeerd.
Inschrijven maar
Al helemaal enthousiast en al bijna in de startblokken om jezelf in te schrijven? Weet dan wel dat het de school gevestigd is vlak bij het Atelier Bottega Veneta in Montebello Vicentino (ongeveer een uurtje rijden van Venetië). De training zal ongeveer twee maanden duren en wordt gegeven in het Italiaans en Engels. Via deze link kun je jezelf inschrijven of meer te weten komen.
Opvallende statistieken geven bewijs: ‘normale’ kleding wint terrein in de mode-industrie