Charlotte Tilbury schrijft geschiedenis als eerste op vrouwen gerichte sponsor van de Formule 1 Academy
Charlotte Tilbury kondigt vandaag haar allereerste wereldwijde sportsponsoring aan. En dat is er nogal eentje. Charlotte Tilbury is namelijk het eerste vrouwelijke merk en het eerste schoonheidsmerk dat F1 Academy sponsort.
De baanbrekende samenwerking zal de volgende generatie jonge vrouwen in de autosport stimuleren.
Charlotte Tilbury sponsort F1 Academy
Charlotte Tilbury is officieel partner geworden van F1 Academy in 2024 – en dit is daarmee de eerste wereldwijde sportsponsoring van het beautymerk. Charlotte Tilbury is ook het eerste beautymerk en het eerste vrouwelijke merk dat F1 Academy sponsort. F1 Academy is een ambitieus nieuw project van Formule 1 om vrouwelijke coureurs te ontwikkelen en klaar te stomen voor een hogere naar hogere niveaus.
Tijdens het F1 Academy seizoen van 2024 zal Charlotte Tilbury de aandacht vestigen op de vijftien inspirerende jonge coureurs van de F1 Academy, die allemaal tussen de 16 en 25 jaar oud zijn. De Charlotte Tilbury-wagen wordt bestuurd door Lola Lovinfosse, 18 jaar, afkomstig uit Frankrijk en racet sinds 2018.
“Motorsport has a huge female following, and the drivers of F1 Academy are already increasing representation and diversity in the sport. With this partnership, we will use our global platform to elevate this new generation of fearless young female drivers, and open up the traditionally male dominated world of motorsport to even more talented young women” aldus Charlotte Tilbury.
40% van de F1 fans is vrouw
De samenwerking brengt het gezamenlijke doel van Charlotte Tilbury en F1 Academy tot leven om iedereen, waar dan ook, in staat te stellen zich zelfverzekerd te voelen. Charlotte Tilbury zal haar wereldwijde platform gebruiken om de fenomenale vrouwelijke coureurs van F1 Academy in de schijnwerpers zetten, hen helpen hun carrière uit te bouwen en hun prestaties en talent te belichten. Momenteel is 40% van de F1-fans vrouw (ook bij NSMBL zijn we fan), wat bijdraagt aan een totale 2022 seizoen kijkers van meer dan 1,5 miljard. Dit is een belangrijk project, dus.
Recap: wij waren bij de Formule 1 in Zandvoort en zo zag dat eruit