Roos Hooijer
Roos Hooijer Post Gisteren
Leestijd: 3 minuten

Fun facts: krijgen de makelaars van Selling Sunset echt tonnen commissie?

Een half miljoen aan commissie, iedere dag een andere designeroutfit en kantoordagen van eh… één uur per dag. Geven de afleveringen van Selling Sunset een realistisch beeld of is het allemaal nep? Makelaar Chelsea Lazkani vertelt hoe de vork in de steel zit.

Selling Sunset seizoen 8

Onlangs werd het achtste seizoen van Selling Sunset op Netflix gelanceerd en dat kwam – uiteraard – weer met een portie drama. Dit seizoen staat vooral het liefdesleven van Chelsea Lazkani centraal, maar ook zien we ontelbare designertassen, prachtige huizen en de daarbij behorende bedragen.

Hoe al deze dames aan zoveel geld komen en wat er allemaal achter de schermen gebeurd, dat houdt ons flink bezig. Gelukkig was Chelsea zo vriendelijk om in een interview met het Amerikaanse programma This Morning een aantal antwoorden te geven.

Hoe zit het met commissies?

Er doen veel wilde verhalen over de Selling Sunset-vrouwen de ronde, zo wordt er wel eens gezegd dat ze normaal gesproken helemaal geen huizen verkopen. Maar dat is niet waar, stelt Chelsea. Deze vrouwen verkopen daadwerkelijk huizen, maar hoe zit het dan met de commissies die in de afleveringen in beeld verschijnen?

De commissies zijn gigantisch, bij de verkoop van een miljoenen listing (zoals ze dat in het programma zeggen), gaat het over tonnen. “Dat is inderdaad de commissie, maar je moet het delen met anderen, dus je krijgt een percentage”, legt Chelsea uit. Zo stelt ze dat zij een deel krijgt, maar haar bazen een ander deel. Er moet dus een deel worden afgestaan aan de gebroeders Oppenheim, er wordt alleen niet gezegd hoe groot dat percentage dan precies is.

Zijn de outfits altijd zo flamboyant?

Niet alleen de bedragen zijn opvallend, ook de outfits springen in het oog. Op de vraag of de outfits net zo flamboyant zijn wanneer de camera’s niet draaien, heeft Chelsea een duidelijk antwoord. “Absoluut niet.”

Daarbij verwijst ze naar een spraakmakende outfit van zichzelf in de tweede aflevering van de serie. Hier waagde Chelsea zich aan de no pants trend en daar kreeg ze veel kritiek op. “Ik bewaar die outfit voor mijn 7-jarige dochter. Waarom zou ik zoiets dragen? Mijn tush was out.

Staan er geen fans voor het raam?

Dan hebben we nog de gigantische fanbase van de makelaars. Bij elkaar opgeteld gaat dit alleen al om miljoenen Instagram- en TikTok-volgers. En dan hebben we het nog niet eens over het aantal kijkers van het programma gehad. Daarnaast is ook de locatie van de makelaardij algemeen bekend.

Stel je voor, je bent nú in LA en wandelt langs het kantoor van The Oppenheim Group, dan ga je sowieso naar binnen gluren. En dan ben je dus duidelijk niet de enige. “Dagelijks komen er honderden mensen langs ons kantoor om naar binnen te gluren. Jason heeft een aantal borden voor het raam gehangen met de tekst: raak het raam niet aan, maar het helpt niet.”

Toch is Chelsea er niet rouwig om. “De fans zijn de reden waarom we zo populair zijn.” En tja, dat is nog waar ook.

Fan van Selling Sunset? Dan wil je de Netflix-serie First Class direct gaan bingen

Meld je nu aan voor de NSMBL NEWS CLUB! 💘

Jij wilt vast nog meer juicy news, handige tips & tricks en hééél veel inspiratie ontvangen... toch?! Elke vrijdag in je mailbox.