Geen adventkalender? Dit heeft McDonald’s wél voor je petto in december
Jarenlang stond december in het teken van één ding: de McDonald’s adventkalender. BigMac’s voor één euro, nuggets voor een prikkie: iedere dag vloog er weer een nieuwe deal voorbij. Die tijd is voorbij, maar McDonald’s komt dit jaar met een nieuwe campagne, namelijk Getaway Island.
A.k.a. de perfecte ontsnapping uit de ‘verplicht gezellige’ decemberdiners.
Getaway Island van McDonald’s is je ontsnapping aan de ongemakkelijke momenten in december
December is de maand van familiediners en kerstborrels: heel gezellig, maar soms voelt een familiebezoek ook wel als een politieverhoor, of een luxe diner als een etiquette-examen. December kan wel een beetje McDonald’s gebruiken. Want zeg nou eerlijk: na zes kleine gerechtjes die amper met het blote oog waarneembaar zijn, snakken we toch allemaal naar een burger en wat friet?
Niet alleen in McDonald’s restaurants ontsnap je even aan de drukte, maar ook in de McDonald’s App. In de virtuele wereld ‘Getaway Island’ zijn elke dag games, prijzen en muziek te vinden. Vandaag is in de App een voorproefje – een game – van Getaway Island te vinden. Op 6 december gaat Getaway Island volledig live.
Elke dag zijn er vanaf 06.00 uur ‘s morgens nieuwe games en prijzen in de App te vinden. Ook zal de McDonald’s kersttrui in de eerste week te winnen zijn. Bekende artiesten geven een show in de ‘concert hall’ van Getaway Island. Één van deze artiesten maakte een nummer exclusief voor McDonald’s, dat in december via de App gelanceerd wordt.
Ga jij ook altijd voor een grote friet bij de Mac? Dit is waarom
Het decoy effect, ook wel het afleidingseffect genoemd, zorgt ervoor dat jij keer op keer zwicht voor de duurste en meest luxe optie die je voorgeschoteld krijgt. Het decoy effect houdt het volgende in: door een derde, abstract geprijsd product aan de keuze toe te voegen, verleidt je de klant om voor de duurdere optie te gaan.
Stel je eens voor: er is alleen de keuze tussen een kleine of een medium friet. Dan is de kans groot dat je denkt ‘ik heb niet zo’n trek, ik ga voor de kleinere portie’. Maar wanneer er een large optie is, die maar een fractie duurder is dan de medium optie, dan is het opeens heel verleidelijk om voor die grote te gaan. Toch?