Dit kost het voor celebrities om naar het Met Gala te gaan – en dit is wie voor de kosten opdraait
De eerste maandag in mei is bijna aangebroken en dat betekent maar één ding: tijd voor het Met Gala. Dit is de grootste modeavond van het jaar waarop massa’s beroemdheden samenkomen in het Metropolitan Museum of Art in mooie outfits, dineren en selfies maken in de toiletten.
Maar wat kost het om bij dit event aanwezig te zijn? En kopen de bekendheden hun tickets zelf?
Dit kost het om naar het Met Gala te gaan
Op de gastenlijst van het Met Gala komen is zeer begeerd om voor de hand liggende redenen. Niemands minder dan Anna Wintour is in charge over de gastenlijst. Met een uitnodiging voor de befaamde fundraiser heb je dus meteen de stamp of approval van Anna gekregen.
Maar een plekje op de gastenlijst is niet genoeg om binnen te komen. Daar komen toch echt keiharde pegels aan te pas. Het is en blijft een fundraiser – onder streng toezicht van Anna. Want zelfs als een modehuis of merk een tafel wil kopen, bepaalt Anna wie er uitgenodigd mogen worden.
Naar verluidt kosten de kaartjes $50.000 per stuk en als je een hele tafel wilt kopen, betaal je $300.000. Deze kosten worden bijna nooit door de beroemdheden zelf betaald. Het zijn de merken die voor deze kosten opdraaien en celebrities uitnodigen.
Koopt geen enkele celeb zelf een ticket?
Het is weleens gebeurd, maar het is zeer ongebruikelijk. Naar verluidt tikte Kate Upton $25.000 af bij Anna, op het Vogue-kantoor, zodat ze in 2012 het Met Gala kon bezoeken. Verder zijn er geen verhalen bekend van celebrities die zelf betalen.
Vaste donateurs haakten af
In 2023 waren de tickets voor het gala duurder dan ooit tevoren. Dit zorgde ervoor dat een aantal vast donateurs afhaakten. “These people are already donating so much. To then ask for that amount is a lot,” vertelt een bron aan Page Six. “For every person that decides not to go, 20 people will line up behind them and beg to come. Will Anna want those people? Maybe, maybe not.”
Daarnaast haakten in 2023 ook een aantal designers af, omdat zij het niet zagen zitten een eerbetoon aan concurrent Karl Lagerfeld te brengen. Dit was namelijk het thema van 2023.