Heron Preston x Calvin Klein: campagne met modellen Kaia Gerber en Ashley Graham
Heron Preston en Calvin Klein lanceren vandaag hun unieke samenwerking met de Heron Preston for Calvin Klein-collectie vol essentials. Calvin Klein staat al langer bekend om minimalistische stukken die essentieel zijn, Heron Preston geeft uiting aan deze idealen met een nieuwe collectie die ingetogen is en tegelijkertijd aanwezige details heeft.
De Heron Preston for Calvin Klein-collectie wordt vandaag gelanceerd.
Heron Preston for Calvin Klein
De collectie is geïnspireerd door tradities van bruikbaarheid en performance, en vestigt de aandacht op de meest gewaardeerde kledingstukken van Calvin Klein. In de collectie brengt Preston seizoenen en stijl bijeen. “Ik wilde een universele taal vinden die een wereldwijd publiek aanspreekt. Een taal die niet vervreemdt, maar je juist uitnodigt in deze wereld van eenvoud, die complexiteit wegneemt en je je eigen stijl laat ontdekken door het comfort en de ondersteuning van de kledingstukken,” aldus Heron Preston.
Heron Preston behoort vandaag de dag tot een van de meest invloedrijke ontwerpers in de modewereld. Sinds hij begon, heeft Preston een lading aan werk geproduceerd dat zijn eigen weg baant van het opnieuw bedenken, herontwerpen en hergebruiken van uniformen en gebruiksvoorwerpen in samenwerking met NASA en DSNY, tot het uitvinden van nieuwe concepten op het gebied van duurzaamheid en materialen. Preston definieert de identiteit van zijn merk in drie R’s: revolutionary, relatable en relevant.
Gedeelde visie
De samenwerking tussen Heron Preston en Calvin Klein is gebaseerd op een gedeelde visie: het creëeren van stukken voor alledaagse mensen. Volgens Preston zijn de meest iconische en noodzakelijk stukken van CK het ondergoed en het witte shirt. Van daaruit breidde hij de collectie uit. “Dit gaat verder dan alleen een normale samenwerking. We hebben geprobeerd een nieuwe businesstaal te hervormen en te ontwikkelen, terwijl we de cultuur, ervaring en geschiedenis van Calvin Klein nog steeds volledig omarmen en respecteren,” vertelt Heron Preston.
“Werken met Heron was de perfecte plek om te beginnen. Hij bevindt zich in de uitgangspunten van cultuur, verbindt verschillende disciplines met elkaar en zoekt een balans tussen jeugd en creativiteit. Zijn moderne manier van denken, en zijn benadering van design en duurzaamheid, sluiten nauw aan bij Calvin Klein. Heron bracht een niveau van integriteit in deze samenwerking, een die verder gaat dan de hype en eigenlijk van binnenuit wil veranderen en het product wil beïnvloeden”, zegt Jacob Jordan, Global Chief Merchant, Head of Product Strategy & New Product Ventures bij Calvin Klein.
Kaia Gerber en Ashley Graham
Trouw aan zowel Calvin Klein als Preston’s persoonlijke visie op design, heeft de collectie een unisex-benadering, waarbij zelfexpressie boven gender wordt verkozen. Er is gefocust op inclusiviteit van lichaam en identiteit. De campagne heeft een natuurlijke benadering en bevat een diverse groep mensen uit de naaste omgeving van Preston en mensen die hem inspireren.
Iconen als Nas en Stevie Williams maar ook modellen Kaia Gerber en Ashley Graham schitteren in de campagne. Kaia is topmodel, actrice en literatuurliefhebber en is een essentieel onderdeel van de Calvin Klein-wereld en -familie. Ashley is supermodel en ondernemer die de mode-industrie heeft hervormd en een meer inclusieve schoonheidsstandaard heeft gedefinieerd. De twee topmodellen schitteren op hun eigen manier in de nieuwe campagne van Heron Preston for Calvin Klein. De collectie is vanaf vandaag verkrijgbaar op de website van Calvin Klein