Sophie Hendriks
Sophie Hendriks Fashion 20 jan 2023
Leestijd: 2 minuten

Hollands trots! Dutchie Carlijn Jacobs fotografeerde gloednieuwe Jimmy Choo campagne met Kendall Jenner

Ons kleine kikkerlandje zit bomvol talent van wereldformaat. Zo ook Carlijn Jacobs, die de fotografie voor de nieuwste campagne van schoenenmerk Jimmy Choo op zich mocht nemen.

If she can make it in NYC, she can make it everywhere…

Gloednieuwe Jimmy Choo campagne gemaakt door Dutchie Carlijn Jacobs

We zijn zojuist weer een klein beetje extra fan geworden van het schoenenmerk Jimmy Choo. Het wereldberoemde merk dat in 1996 opgericht werd, maakt de mooiste, meest opvallende en meest luxueuze hakken, waarvoor wij het merk überhaupt al jaren aanbidden. Het liefst zouden we elke dag in een paar Jimmy’s verschijnen – als onze voeten er niet zo veel pijn in zouden doen. Gisteren lanceerden ze een nieuwe campagne voor de nieuwe Spring 2023 collectie en dat voedde onze liefde voor het schoeisel alleen nog maar meer. Het merk blijkt deze gloednieuwe campagne met Kendall Jenner namelijk door niemand minder dan Dutchie Carlijn Jacobs te hebben laten fotograferen.

Een campagne, locatie en schoenen om van te dromen

De campagne werd geschoten op een rooftop midden in New York City. Een van de meest glamoureuze modehoofdsteden van de wereld. Zowel de locatie, de styling als Kendall weerspiegelen het zelfvertrouwen en de gedurfde persoonlijkheid die het merk uit wil stralen. Wij kunnen er alleen maar van dromen om deze schoenen te dragen. Al helemaal met uitzicht over de skyline van NYC. De collectie zit vol met neon-details, denim en monogram-prints. Hiermee wordt op een verfijnde manier ingehaakt op de nostalgie van de Y2K-trend die momenteel het modebeeld domineert. Bewonder hieronder de beelden.

Een carrière om van te dromen

Niet geheel verrassend dat het merk ervoor kiest om met de van oorsprong Hollandse Carlijn Jacobs samen te werken. De fotograaf heeft namelijk een cv waar je U tegen zegt (met een hoofdletter)! Nadat ze afstudeerde aan de Willem de Kooning Academy in Rotterdam ontwikkelde ze een tijdloze, kunstzinnige en soms surrealistische stijl en niet zomaar zonder resultaat: inmiddels is ze een waar begrip in de modewereld. Zo schoot ze wereldwijde campagnes voor onder andere Gucci, Versace en KNWLS. Maakte ze covers voor Vogue, Dazed, Pop Magazine, Interview Magazine en Purple Magazine en was ze als klapper op de vuurpijl verantwoordelijk voor de albumhoes van Beyonce’s nieuwste album Renaissance (OMG!). Moge een ding duidelijk zijn: wij zijn fan!

Timberland en Jimmy Choo lanceren gezamenlijke collectie en bewijzen dat déze trend weer terug komt

 

Meld je nu aan voor de NSMBL NEWS CLUB! 💘

Jij wilt vast nog meer juicy news, handige tips & tricks en hééél veel inspiratie ontvangen... toch?! Elke vrijdag in je mailbox.