In gesprek met het Head of Design van lingeriemerk Primadonna: ‘De schoonheid van een vrouw komt niet uit perfectie’
Eerder deze maand gooide het Belgische lingeriemerk PrimaDonna het roer om. Waar zij altijd al het doel nastreefden om mooie, stijlvolle lingerie te creëren met de ultieme pasvorm voor vrouwen met een vollere boezem, zetten ze nu de volgende stap. Ze zullen vanaf nu geen professionele modellen meer gebruiken voor hun campagnes, maar heuse PrimaDonna fans in de spotlight zetten. Niemand weet namelijk beter wat hun lingerie doet voor iemands lichaam en zelfvertrouwen dan de vrouwen die het ook echt zelf dragen. Speciaal voor de maand van de zelfliefde ging NSMBL’s Sophie in gesprek met de Creative Manager van de Design Studio het merk, Carole Lambert.
“Lingerie biedt een fundament om zelfliefde te versterken.”
Zo’n 80% van de vrouwen dragen nog altijd de verkeerde maat beha – en dat terwijl het aanbod zo breed is. Hoe is dit mogelijk?
“Sommige beha-maten zijn fysiek en emotioneel niet gemakkelijk om te dragen en veel vrouwen durven daarom niet om hulp te vragen. En dat terwijl het juist zo belangrijk is om hierin hulp te accepteren.
Ik hoop dus dat we steeds meer vrouwen over kunnen halen om naar een goede boetiek te gaan en zich te laten begeleiden die daarvoor is opgeleid. Het is namelijk echt een vak om iemand de juiste beha’s aan te meten. Ook zal deze persoon echt aandacht geven aan het moment, waardoor je op je gemak voelt.
Veel vrouwen willen bij thuiskomst na een lange dag niets liever dan hun beha snel uitdoen. Mijn missie is om dit te veranderen. Voor ons is een beha pas geslaagd als een vrouw kan vergeten dat ze het aanheeft.”
Op welke manier wordt zelfliefde vergroot door middel van lingerie?
“De zoektocht naar een beha is een van de moeilijkste dingen voor veel vrouwen en zelfs nog meer voor vrouwen met een grotere boezem. Een goedzittende beha heeft impact. Of een model écht goed zit hangt af van alle details en dat kan soms zorgen voor pure magie. We ontwerpen dingen die soms niemand ziet, maar die je wel op andere manieren terugziet. Zo ga je rechter staan, de schouders gaan naar achter en daardoor ga je ook meer stralen. Het geeft een boost.”
Welke details van de designs voegen waarde toe aan de zelfverzekerdheid van de drager?
“We maken onze ontwerpen op de vrouwen met wie we werken – en we zijn een echt vrouwenbedrijf. Als iemand bij ons voor de eerste dag komt werken kan het zomaar zijn dat diegene dezelfde dag nog in de paskamer staat voor een fitting. We spreken ook zonder limiet over onze beha’s en gooien ze gewoon op tafel om te bespreken wat onze ervaringen zijn. Trial en error is hierin echt key.”
Niet iedereen durft zo open te zijn over hun lingerie als jullie zijn. Hoe kunnen wij en jullie het gesprek hierover starten?
“De community heeft hier een grote rol in. Aan de ene kant willen wij producten maken waar vrouwen zich mooi in voelen, maar aan de andere kant is het ook onze verantwoordelijkheid om onze community aan te moedigen. Het kan soms echt magisch zijn om de transformatie te zien die een vrouw doormaakt als ze de juiste lingerie draagt voor haar lichaam. Het geeft zelfvertrouwen, kracht en inspireert ook anderen. De schoonheid van een vrouw komt niet uit perfectie, maar uit uniek zijn.”
Kourtney Kardashian bijt van zich af na commentaar op haar selfie in lingerie