Jimmy Choo en Mugler lanceren een gezamenlijke schoenencollectie waarvan je niet wist dat je hem nodig had
Iconische merken Jimmy Choo en Mugler lanceren een gezamenlijke schoenencollectie die vrouwelijkheid, zelfvertrouwen, kracht en glamour viert en verdedigt. De campagne, gefotografeerd door Harley Weir, straalt energie en kracht uit. Gedurfde, lichaamsbewuste silhouetten en scherpe accessoires versmelten met het lichaam van een vrouw die in beweging is en stralen een dynamische energie uit.
En de schoenen wil je direct hebben.
Jimmy Choo x Mugler
Sinds de scène in seizoen 3 van Sex and the City in 2000, waarin Carrie Bradshaw haar “Choo” kwijtraakt terwijl ze rent om de veerboot naar Staten Island te halen, is Jimmy Choo een begrip. De schoenen van het merk horen al tientallen jaren thuis in de kast van modebewuste vrouwen en staan symbool voor women empowerment. Nu werkt het merk samen met de creative director van Mugler, Casey Cadwallader, voor een samenwerking waarvan we nog niet wisten dat we hem nodig hadden.
“Mugler and Jimmy Choo are about strength—our women are strong, glamorous and in-control,” vertelt creative director Sandra Choi over de samenwerking. “Here, our women are literally the centre of every image: they are the stars. That these images are captured by a female photographer also adds an extra dimension. Harley’s work always celebrates femininity, a view of women by a woman. There’s an inherent strength to that, which is very Mugler, and quintessentially Jimmy Choo.”
Casey Cadwallader voegt toe, “A shoe finishes the look and defines character. I have always associated Jimmy Choo with a very strong sense of sculpture in shoes, a balance of sharpness and curve. Both Mugler and Jimmy Choo are forward and sensual, and both worn by strong and confident women. That’s why this collaboration makes so much sense. There’s a clear synergy between Sandra and I when we work together.” Wij weten wat er op ons verlanglijstje staat…