Dit is het eigen vermogen van Jutta Leerdam, opgebouwd zonder Jake Paul
Jutta Leerdam maakte afgelopen weekend een verpletterende indruk in de Verenigde Staten, en dat had niets te maken met haar prestaties op het ijs. In een uitverkocht A&T Stadion was de 25-jarige schaatsster aanwezig om haar vriend Jake Paul aan te moedigen tijdens zijn gevecht met bokslegende Mike Tyson.
Hoewel de wedstrijd zelf niet de actie leverde waar fans op hoopten, wist Jutta wel alle ogen op zich gericht te houden. Haar charme en uitstraling trokken volop aandacht, en ze brak zo helemaal door als ‘de knappe vriendin van Jake Paul’ – dat leverde haar ook een hoop extra volgers op.
Op TikTok zagen we hoe Jake Paul niet alleen Jutta, maar ook haar ouders als prinses behandelde. De hele familie van Jutta vloog namelijk business class naar Amerika. Dat Jake Paul graag zijn rijkdom deelt mer Jutta (en haal familie) is al langer bekend. Toch kan Jutta zichzelf ook flink in de watten leggen, want de 25-jarige schaatsster heeft al een behoorlijk vermogen opgebouwd.
@juttaleerdam “They deserve as much, because they created you”
Dit is het vermogen van Jutta Leerdam
Verschillende media schatten het vermogen van Jutta Leerdam tussen de € 2.500.000 en € 3.500.000. Met tientallen gouden medailles op NK’s, EK’s en WK’s is Jutta Leerdam een begrip op het ijs. Voorheen verdiende ze bij het schaatsteam Jumbo-Visma een royaal salaris van €50.000 tot €75.000 per maand, wat haar jaarlijks tussen de €600.000 en €900.000 opleverde. Maar in april 2024 besloot Jutta het roer om te gooien: ze ging solo en verliet het team om zich individueel voor te bereiden op de Olympische Winterspelen van 2026. Deze keuze geeft haar meer controle over haar financiën en de vrijheid om eigen samenwerkingen en inkomstenbronnen te bepalen.
Buiten de schaatsbaan heeft Jutta ook een lucratieve carrière als influencer opgebouwd. Met maar liefst 4,9 miljoen volgers op Instagram en 1,1 miljoen op TikTok werken merken zoals Celsius energydrink graag met haar samen. Haar populariteit op social media levert per gesponsorde post tot €50.000 op en zorgt zo voor een forse extra inkomstenstroom.