Kourtney Kardashian lanceert een duurzame lijn met Boohoo en krijgt bakken kritiek
Kourtney Kardashian Baker is benoemd tot duurzaamheidsambassadeur van de nieuwe collectie van modemerk Boohoo. Ja, daar zijn wij net zo verbaasd over als jij. Want het is nou niet dat Mrs. Kardashian Baker héél duurzaam bezig is. In haar leven voor privejet tripjes, waar ze iedere dag een andere outfit draagt.
Deze samenwerking zagen wij nooit aankomen.
Fans zeggen allemaal hetzelfde over de nieuwe zwemfoto’s van Kourtney Kardashian
Wij stellen je voor aan: Boohoo by Kourtney Kardashian Barker
Deze samenwerking tussen de realityster en de fast-fashion gigant begint met een 45-delige capsulecollectie, die op 13 september tijdens New York Fashion Week werd getoond. Boohoo claimt dat de 41 items gemaakt worden van gerecycled polyester en gerecycled katoen. Verder tonen ze ook nog vintage bikerjacks en t-shirts van Glass Onion te zien. Ja ja.
Boohoo wil zich wat meer in de groene kijker spelen en daarom willen ze aandacht genereren voor deze ‘duurzame’ realease – een poging van het merk om een duurzamere benadering van mode te creëren. Men noemt dit ook wel ‘greenwashing’. Je begrijpt, binnen no time kregen zowel Kourtney als Boohoo veel shit over zich heen.
De collectie heeft weinig samenhang en varieert van zilveren pufferjacks tot strakke witte jurken tot roze activewear. Niet echt consistent, dus. En de prijzen beginnen vanaf €6, wat de claims tot duurzaamheid nóg minder geloofwaardig maakt.
Bakken kritiek op de samenwerking
Zowel Boohoo als Kourtney hebben in het verleden kritiek gekregen op hun milieu onverantwoorde praktijken. Dit heeft ervoor gezorgd dat Boohoo nu onder een vergrootglas ligt. Het modemerk wordt momenteel onderzocht door de Competition and Markets Authority, omdat ze hen verdenken van valse groene claims. Niet chique.
Kourtney is onlangs geconfronteerd met haar overmatig watergebruik tijdens de extreme droogte in Californië. In een recente post bijt Kourtney van zich af en geeft ze antwoord op de bakken kritiek die ze krijgt.
In het bericht schreef ze “I went back and forth about doing this collection with @boohoo because the first thing I think about when I hear the words “fast fashion” is that it’s bad for our planet. Boohoo approached me to be a sustainability ambassador, and though I knew it would get backlash because the two just don’t go hand in hand, I thought about the fact that fast fashion, or the fashion industry in general, isn’t going anywhere. I thought about the attention this collaboration would bring to people who may otherwise have no idea about the impacts of fast fashion on our planet. I thought about how pushing Boohoo to make some initial changes and then holding them accountable to larger change would be impactful. It’s definitely making some noise which is exactly what I was hoping for. I certainly don’t have all the answers, but for someone who has done a fast fashion line collaboration in the past, which didn’t get backlash because I was not calling attention to trying to make better changes, I feel proud about doing it with intention and purpose.
I invite any experts who have ideas, suggestions ( I have already seen some of you and will absolutely be reaching out to talk and learn more) to reach out. I want to help and from my experience so far working with the team I work with at Boohoo, they do too. I will be elaborating on their changes, how we’ve made this line more sustainable, and what I’ve learned we as consumers can do to help… all to come!!”
Reacties zijn niet mals
Hoewel Kourtney zelf een positieve kijk heeft op haar collectie en de toekomst van substainable fashion bij Boohoo, geloven de meesten niet dat Boohoo zich daadwerkelijk gaat focussen op slow fashion. De reacties op Twitter zijn dan ook niet mals.
Not surprised by @boohoo @boohooUSA / @kourtneykardash latest greenwashing scam. But you could do so much fucking better Kourt 😣 #boohoobykourtneykardashian #boohoo #greenwashing #Sustainable #scam #Kardashians
— P̶E̶R̶D̶I̶T̶I̶O̶N̶S̶ ̶S̶O̶N̶ ❤️🔥 (@zacjones66) September 14, 2022
A private-jetting Kardashian worth $65 million is now "sustainability ambassador" for fossil fuel fashion brand boohoo, where she'll chat "with sustainability experts to better understand challenges and opportunities in the fashion industry." We absolutely KANNOT. pic.twitter.com/cmI8zwB3ui
— Venetia La Manna (@venetialamanna) September 6, 2022
https://www.nsmbl.nl/boohooo-kussens-modellen/