Karlijn van Spankeren
Karlijn van Spankeren Nieuws Vandaag
Leestijd: 2 minuten

Beyoncé schittert in Levi’s-campagne, maar de timing roept vragen op

Gisteren lanceerde jeansmerk Levi’s een grote campagne met niemand minder dan Beyoncé in de hoofdrol. Gezien het laatste album van de zangeres, dat vol staat met countrymuziek, is Levi’s een passende partner – toch hebben veel kijkers gemengde gevoelens na het zien van de beelden van Bey.

En dat heeft niets te maken met de campagne zelf, maar vooral met de timing. Nu Beyoncé haar naam veel wordt genoemd in conspiracy theories rondom de zaak van Diddy, kon de livegang van de campagne niet op een slechter moment komen.

Beyoncé werkt samen met Levi’s

Levi’s sloeg de handen ineen met Beyoncé voor de REIMAGINED-campagne. De campagne omvat televisie, out-of-home, digitale media, sociale media, drukwerk, merkactiviteiten en exclusieve producten. De campagne is geïnspireerd op Beyoncés huidige benadering van kunst en cultuur.

“In collaboration with Beyonce, we explore the power of reimagination through this campaign, helping us to connect with our fans in new ways and supporting the growth of our women’s business as the definitive denim lifestyle brand” zegt de marketing manager van Levi’s over de campagne. “Denim on denim has often been seen through a male lens, so this reimagining campaign, which celebrates the iconic female perspective, is important to me” voegt Beyoncé daaraan toe.

De reacties op het internet over deze campagne

Een grote artiest als Beyoncé strikken voor je campagne, dat wil ieder merk wel. Zeker nu de zangeres de country road ingeslagen is, wat perfect past bij de heritage van Levi’s. Wat een iconische collab had kunnen zijn, wordt toch wat overschaduwd door felle reacties online.

Niet iedereen is fan van de samenwerking. Aanhangers van de complottheorieën rondom de Diddy-zaak (waar Beyoncé in de theorieën op TikTok veel aan gelinkt wordt) vinden de timing van Levi’s erg ongelukkig. “I don’t think this the right moment ….” schrijft iemand onder de video van Levi’s. Een ander schrijft: “well Levi’s the one woman who you don’t want for your commercials at this time.” Is het een bliksemafleider van alles wat gaande is op het moment?

Toch zijn velen ook juist wel enthousiast over deze samenwerking. Er wordt veel gevraagd naar welke jeans Beyoncé in de video draagt. Levi’s merkt er qua verkoop vast niks van.

Prins Harry gespot bij tattooshop in New York: mag dat wel?

Meld je nu aan voor de NSMBL NEWS CLUB! 💘

Jij wilt vast nog meer juicy news, handige tips & tricks en hééél veel inspiratie ontvangen... toch?! Elke vrijdag in je mailbox.