Moët & Chandon slaat handen ineen met modemerk AMBUSH voor eerste samenwerking
Af en toe worden er samenwerkingen gelanceerd waar we heel blij van worden. Zo kondigt champagnehuis Moët & Chandon vandaag haar eerste wereldwijde samenwerking aan met AMBUSH. Yoon Ambush zorgt voor een design dat inspireert en laat haar onderscheidende creativiteit zien in de samenwerking. En de opbrengt van de samenwerking gaat ook nog eens naar een goed doel.
Kortom: de samenwerking tussen Moët & Chandon en AMBUSH is er een om héél blij van te worden.
Moët & Chandon x AMBUSH
Voor de allereerste keer in hun 152-jarige bestaan kondigt Moët & Chandon een wereldwijde samenwerking aan. En niet zomaar een, want Yoon Ambush mag het label van de iconische Moët Imperial onder handen nemen met haar creatieve geest. Haar weergave past perfect bij de tijdsgeest van de hedendaagse generatie.
Haar creatieve visie en gevoel voor moderniteit tekenen deze samenwerking met het champagnemerk. De keuze om samen te werken met de Creative Director van modelabel AMBUSH is gebaseerd op gemeenschappelijke achtergronden. Zo is Yoon een pionier en innovator, maar verliest ze nooit het respect voor tradities en ambacht uit het oog. Centraal in deze samenwerking staan de overdracht van kennis en een gedeeld verlangen om creatie in dienst te laten staan van de natuur. En dat levert een prachtige fles op.
Yoon Ambush
Yoon is bekend als Creative Director van het modelabel AMBUSH. Ze werkte al samen met grote namen als Dior, Nike, Louis Vuitton, Off-White en Colette. Ze groeide op in Seattle, maar verhuisde later naar Tokyo. Haar grote doorbraak kwam in 2003, toen Kanye West een van haar ontwerpen droeg. Nu werkt ze samen met Moët & Chandon en ontwerpt ze het label van de iconische fles champagne.
Yoon koos ervoor de gouden hals van de fles te veranderen in een diepe zwarte tint, die in contrast staat met het witte etiket. Wit staat voor een schone lei, zoals een deur die opent naar een toekomst vol mogelijkheden voor degenen die naar buiten durven te treden. En dat kunnen we in 2021 wel gebruiken.
“Ik ben erg enthousiast over het feit dat ik een volledige Carte Blanche heb gekregen om de fles van Moët Impérial opnieuw te ontwerpen. Het was een uitdaging, mede doordat het merk zo herkenbaar is en we de iconische statuur niet wilden verliezen, maar ik zag het ook als een mogelijkheid om mijn eigen esthetiek als toevoeging te brengen,” vertelt Yoon.
World Land Trust
De opbrengst van de verkoop van deze limited edition fles gaat naar World Land Trust. Het World Land Trust is een internationale liefdadigheidsinstelling voor natuurbehoud die bedreigde omgevingen beschermt. De missie van World Land Trust is om lokale natuurbeschermingspartners, zoals Fundación Jocotoco in Ecuador, te ondersteunen bij hun inspanningen om de vernietiging van ecosystemen een halt toe te roepen en om de gebieden te beschermen.
“We zijn Moët & Chandon dankbaar voor haar vrijgevigheid om ons te helpen het Canandé-reservaat in het Ecuadoriaanse Chocó-woud te behouden, een plek die even biodivers is als het Amazone-regenwoud, maar veel meer bedreigd is”, zegt Jonathan Barnard, CEO van World Land Trust. “Slechts 2 procent van dit bos is nog aanwezig, maar het wordt nog steeds bewoond door 10 procent van de diersoorten die nergens anders op de planeet voorkomen. De steun van de samenwerking Moët & Chandon x AMBUSH zal een directe impact hebben op het stoppen van de ontbossing.“.
Genoeg reden om de fles van Moët & Chandon x AMBUSH in te slaan. Dat doe je hier bij de Bijenkorf.