Deze Nederlandse merken spotten we in het vierde seizoen van ‘Emily in Paris’
Het tweede deel van seizoen vier van Emily in Paris verscheen gisteren op Netflix. Naast liefde en vriendschap, gaat Emily in Paris ook over mode. De looks die Emily, Sylvie, Mindy en Camille dragen worden wereldwijd door kijkers besteld. Daarom is het voor veel merken een droom om in de serie te verschijnen: dat lukte een aantal Nederlandse merken.
In het tweede deel van Emily in Paris speelt zich deels af in een andere stad, namelijk Rome. Maar voor het zover is, zien we eerst een winters skitripje.
Nederlandse modemerken in Emily in Paris
Wie een beetje kijk op marketing heeft, weet dat er in het vierde seizoen van Emily in Paris meer samenwerkingen dan ooit zijn. Want hoewel het marketingbureau Agence Grateau in de show fictief is, zijn de merken met wie ze werken echt – en de show creëert behoorlijk wat impact voor ze. Denk aan de merken Ami Paris, Augustinus Bader, Baccarat en Boucheron, die dit seizoen al flink wat zendtijd kregen.
Niet alleen Franse modehuizen krijgen aandacht in de show; ook merken van eigen bodem zien we vluchtig voorbijkomen. Al een aantal seizoenen is Mindy namelijk fan van de Ateljé-telefoonhoesjes, van de Nederlandse founder Yara Michels. Eén Ateljé-icoon stond in de schijnwerpers tijdens Emily in Paris seizoen 3 en 4: het Ateljé transparante telefoonhoesje en de Cloudy phone cord. Iedere keer dat we Mindy met haar telefoon zien, valt het parelkettinkje op.
Lange tijd was Ateljé het enige Nederlandse merk, tot gisteren het tweede deel van seizoen vier uitkwam. Het Nederlandse skimerk Goldbergh was namelijk favoriet. In aflevering 6 van dit seizoen brengt Emily een ode aan de iconische stijl van Audrey Hepburn uit Charade terwijl ze skiën in Megève, gekleed in een donkerbruine skibroek en accessoires van Goldbergh. Bovendien zien we Camille in een complete Goldbergh-look op de skipistes.
Wacht, wat? Dit is de leeftijd van Emily in ‘Emily in Paris’