Revolve onder vuur door afterparty: influencers ingedeeld op basis van volgers
Als je aan modemerk Revolve denkt, dan denk je waarschijnlijk aan hun bekende feestjes op Coachella – die niet altijd vlekkeloos gaan. In 2022 kwamen ze al in het nieuws door hun Fyre-festival-achtige feestje en nu is het weer raak tijdens hun Stagecoach Festival afterparty.
En nu houdt het op TikTok en Instagram niet op over de manier waarop zijn hun gasten ontvingen.
Revolve onder vuur
Het begon allemaal met een TikTok van Rhegan Coursey, die vertelde waarom zij bij de ingang al de afterparty van Revolve x Pizzaslime verliet. Bij aanvang stonden er namelijk twee bordjes die naar twee verschillende paden leidden: één voor de creators met meer dan een miljoen volgers en één voor de creators met minder dan een miljoen volgers. Uhm, oké.
@rhegancoursey see y’all in 20 minutes for the grwm for bed 😚😚🤘🏼
Sinds de video gisteren online kwam, zijn er veel reacties gekomen op deze situatie. Velen zijn het niet eens met hoe Revolve de gasten verdeelde. Al is het concept van een VIP-sectie natuurlijk al eeuwenoud. Maar om dat zo pijnlijk duidelijk te communiceren, was niet zo handig.
Niet alleen op TikTok gaan mensen los over dit onhandige moment van Revolve. Ook onder de Instagram-post van Revolve zelf laten volgers cynische reacties achter. ”Can I buy these without having 1 million followers?” schrijft iemand onder een video. Een ander schrijft: ”Can i comment even though i dont have 1 million followers?”
Vergelijking met Black Mirror
In de reacties wordt deze bijzondere situatie veelal vergeleken met de serie Black Mirror. Dit had inderdaad zomaar eens een scene uit de dystopische serie kunnen zijn. ”Reminds me of that Black Mirror episode ‘Nosedive’ where society rates you on your social media interactions, like a social credit score = scary” schrijft iemand in de comments.
@lacikolee #greenscreenvideo @rheg (°◡°♡) ☆*:+ I LOVE YOU 4 THIS #revolvefestival #revolve #stagecoach #afterparty #fyp
Grap van Pizzaslime
Tussen alle kwade reacties, lezen we ook een aantal berichten die iets meer nuance in de zaak brengen. Meerdere keren werd er geschreven dat dit een grap was van Pizzaslime, de organisatie die het feestje samen met Revolve organiseerde. ”PIZZA SLIME IS A SATIRE FASHION LINE THAT MAKES FUN OF POP CULTURE. How do you guys not know this??? They had ridiculous signs all over the event” schrijft iemand in de reacties.