Wij vragen aan skincaremerk The Ordinary: op welk product zijn jullie het meest trots?
Wij houden van skincare en al helemaal als het een beetje betaalbaar is en goed werkt. Dan denk je toch gelijk aan The Ordinary? Wij mochten het merk (no spon, gewoon heel interessant) wat vragen stellen. Want.. welk product vinden zij zelf nou het best?
We spreken Rita J. Silva, zij is Manager Scientific Communications & Brand Engagement van het merk.
Wat is het beste compliment dat je ooit hebt ontvangen over The Ordinary?
“Dat iedereen die voor het merk werkt, oprecht lijkt te houden van waar we voor staan, en echt enthousiast is over nieuwe formules en de manier waarop het merk zich positioneert. Dat is precies hoe ik me voel over mijn werk, en ik ben erg blij dat ik voor een bedrijf werk waar transparantie boven marketingpraatjes staat.”
Welk product is het populairst en waarom?
“Onze nummer 1 wordt altijd ingevuld door drie producten: Hyaluronic Acid 2% + B5, Niacinamide 10% + Zinc 1% en Glycolic Acid 7% Exfoliating Toner. Het eerste product was onze allereerste bestseller, mogelijk omdat we een van de eerste merken waren die hyaluronzuur uitriepen als een hydraterend ingrediënt en zo iedereen kan profiteren van een gehydrateerde vollere huid. Al snel nam niacinamide het stokje over als het nieuwe topingrediënt, waarschijnlijk vanwege de vele goede uitwerkingen op de huid. Ik noem het een manusje-van-alles.”
“Het verbetert de hydratatie door de huidbarrière te versterken, balanceert overtollige olie en richt zich op een ongelijkmatige huidtextuur en -teint, dus het verbaast me niet dat zoveel mensen er baat bij hebben.
Tot slot werd glycolzuur populair op sociale media. Onze toner is toegankelijk en wordt geleverd in een grote fles, waardoor je deze gemakkelijk kunt aanbrengen op het gezicht, de hoofdhuid en andere ruwe delen van het lichaam.”
Welk product maakt je het meest trots en waarom?
“Hoewel ik erg trots (en enthousiast) ben over onze aankomende lanceringen, zal ik altijd trots zijn op het werk dat we hebben gestoken in ons Aloe 2% + NAG 2% Serum. Dit was onze eerste formule die specifiek werd ontwikkeld en getest om het uiterlijk van post-acne vlekjes aan te pakken. We zorgden ervoor dat we deelnemers hadden met verschillende soorten acnevlekjes en met verschillende huidtinten, aangezien de restanten van acne er bij iedereen anders uitzien.
Het was ook de eerste keer dat we N-acetylglucosamine in een van onze formules opnamen, na onderzoek naar de exfoliërende werking en ontdekking dat het mechanisme iets anders is dan dat van alfahydroxyzuren, wat zorgt voor een mildere exfoliatie. Over het algemeen vind ik het een zeer ondergewaardeerd product dat meer liefde verdient.”
Weten welke bodycrèmes de favorieten zijn van onze beautyredacteur Roos? Dat lees je hier.
De ‘single scale’ theorie kan de reden zijn waarom jij steeds maar niet de ware vindt