Zalando lanceert nieuwe lentecampagne met thema’s als diversiteit en women empowerment
Zalando lanceert haar nieuwe lentecampagne ‘Voor nu en altijd’ waarin mensen die zichzelf durven te zijn en opkomen voor hun waarden centraal staan. De campagne heeft als doel de dialoog over thema’s als diversiteit, inclusiviteit en women empowerment te stimuleren.
De campagne moedigt mensen aan hun kijk op onderwerpen als body positivity te verbreden.
Zalando lanceert lentecampagne
In de campagne van Zalando staan mensen centraal die zichzelf durven te zijn en opkomen voor hun waarden. Om die reden bevatten de beelden activisten vanuit de hele wereld. Zo zien we model en voorvechter van diversiteit Luc Bruyere, de openlijk homoseksuele skateboarder Yann Horowitz en voorvechter van body positivity Yolisa Mqoco.
“Deze campagne is een viering van de kernwaarden van Zalando, met het omarmen van diversiteit en inclusiviteit in het bijzonder. Deze waarden en de verhalen van echte mensen betekenen veel voor ons, en geven ons de mogelijkheid om de dialoog aan te gaan met onze diverse klanten”, vertelt Barbara Daliri, Zalando’s Senior Vice President Sales & Marketing. “Onze waarden zijn gebaseerd op wie we echt zijn en hoe we te werk gaan: Zalando heeft een inclusieve bedrijfscultuur met werknemers afkomstig uit 130 verschillende landen.”
Video
Niet alleen de fotobeelden staan centraal in de campagne, ook de video met Luc Bruyere, Yann Horowitz en Yolisa Mqoco is belangrijk voor Zalando. Onder de video zit een exclusief nummer dat is geschreven en geproduceerd door de opkomende Britse queer-rapper Mista. De video werd geregisseerd door Terence Neale en Emilie Badenhorst. Zij werden aan elkaar gekoppeld om de open dialoogthema’s van de campagne te weerspiegelen. En eerlijk is eerlijk, het resultaat van de nieuwe lentecampagne van Zalando mag er zijn. Je bekijkt de video hieronder.